Silnik DONGO
Cenę silnika ustalono na 1480 forintów, co stanowiło równowartość dwóch – trzech średnich pensji. Za rower z silnikiem trzeba było zapłacić już 2200 forintów. Nie było łatwo jednak kupić taki silnik, pierwszeństwo miały osoby „poprawne politycznie”. Jeśli już udało się dokonać zakupu, trzeba było zgłosić kupno w komisariacie policji, gdzie wydawano pozwolenie na prowadzenie roweru z silnikiem, następnie w miejscowym urzędzie uzyskać zezwolenie na zakup paliwa i jeszcze trzeba było pomaszerować na pocztę, gdzie można było wreszcie odebrać kartki na benzynę i olej. Właścicielowi Dongó przysługiwał miesięczny kontyngent 7,5 litra benzyny oraz 250 ml oleju. Jeśli pominiemy problemy ze zdobycie silnika, paliwa oraz wymagającego pewnej wiedzy technicznej przygotowanie silnika do jazdy, rowerzysta miał całkiem sporo frajdy i sprawnie mógł się poruszać na dłuższych odległościach. Nie miał co prawda ograniczeń w postaci sygnalizacji świetlnej, co powodowało, że raz uruchomionego silnika nie musiał zbyt często zatrzymywać, co nie było łatwe.
Produkcja silników zakończyła się 1 maja 1957 roku z powodu „złej koniunktury” na rynku. Produkcja osiągnęła poziom ok. 60 000 egzemplarzy, ostatnie z nich można było nabyć w 1960 roku za 700 forintów. Tak zakończyła się produkcja silników pomocniczych Dongó … natomiast produkcja odbiorników radiowych rozwijała się w fabryce w dalszym ciągu, poszerzano asortyment, wprowadzając do produkcji odbiorniki telewizyjne. I tak powstała sławna węgierska marka Videoton, ale to już inna historia …
Jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 38 cm3, osiąga moc maksymalną. 0,8 KM przy 4200 obr/min., rozpędzając pojazd do prędkości 25-32 km/h zużywa ok. 1,3 do 1,6 litra mieszanki na 100 km. Masa silnika powoduje wzrost masy roweru o 7kg
Prawda, że silnik ma swoje kaprysy i trzeba w obsługę włożyć trochę więcej pracy niż współczesnych, ale wrażenia z jazdy … bezcenne
Na zdjęciu silnik zamontowany do roweru Moor, wyprodukowanego przez szwajcarską firmę rowerową Alpa Werke, której historia sięga 1931 roku.

Silnik MAW
Najbardziej udanym produktem Magdeburger Armaturenwerkes (MAW) w byłej DDR był silnik doczepny , który został opracowany w różnych wersjach takich jak silnik pomocniczy dla rowerów oraz do łodzi(kajaków).Silniki MAW produkowano w latach 1954-1959 w Magdeburgu . Został zaprojektowany w 1955 przez Rudolfa Bauera i początkowo kosztował 485 marek, a następnie w 1956 roku 285 marek. Podobnie jak inne silniki rowerowe z bloku wschodniego, MAW był wzorowany na zachodniej kontrukcji – na niemieckim silniku doczepnym AMO. Silniki AMO w wersji 50 cm3 wytwarzano w latach 1949-1950, a w wersji 60cm3 – w latach 1949-1951. Jednak silniki AMO nie okazały się wielkim sukcesem rynkowym. Natomiast silniki MAW, które w warunkach socjalistycznej gospodarki nie miały konkurentów, były produkowane masowo i były w użyciu aż do upadku Związku Radzieckiego. Silnik był dostępny tylko jako wyposażenie dodatkowe i był dołączony zaciskami na lewej tylnej części ramy męskiej czy damskiej. Poprzez małe rozłączne sprzęgło i krótki łańcuch, siła jest przenoszona na tylne koło. Siły przenoszone na tylne koło były mocniejsze od szprych i ich montaż był możliwy tylko na wybranych rowerach. Zbiorniki paliwa montowano pod siodełko, a sprzegło na kierownicy aby można w każdej chwili wyłączyć silnik. Prędkość maksymalna została oficjalnie podana, jak 35 km / h,chociaż użytkownicy twierdzą że prędkości dochodzi do 50 kilometrów na godzinę .W latach 1956/57 był złotym czasem dla silników MAW które zostały wyparte przez motorowery SIMSON SR1 , SR2 i skutery . Potem ten rodzaj napędu dość szybko zniknął z ulic. Od 1955 do roku 1961 wyprodukowano170 000 silników MAW. Na podstawie tego silnika pojawiły się również wózki inwalidzkie, mikro skuter i firmowy rower silnikowy.
Silnik………………………………………………dwusuwowy Otto,jednocylindrowy chłodzony powietrzem
skok tłoka………………………………………40,00 mm
średnica tłoka………………………………..39,8 mm
poj. skokowa………………………………….47,6 ccm
stopień sprężania…………………………..6,9;1/5,4;1
wyposażenie elektryczne……………….magdyno 6 V 3,1 Waat
gaźnik ……………………………………………gażnik pływakowy BVF-ifa DYSZE fi 12 I 50 oraz iglica stożkowa w tłoczku dławikowym z 5 nacięciami do dokładnego ustawienia
pojemność zbiornika ……………………..2,3 litra
zużycie paliwa………………………………..1,5 litra na 100 km w zależności od terenu i sposobu jazdy więcej lub mniej
pokonywanie wzniesień ………………….9% bez pedałowania
moc…………………………………………………przy n=3600 obr/min ca 1 KM
przekazywanie mocy……………………….54 ogniwa na tylne koło
sprzęgło …………………………………………..pierścień rozporowy w kąpieli olejowej
pojemność skrzyni przekładniowej……25 ccm oleju silnikowego
swieca zapłonowa ……………………………izolator 175/14
przekładnia w silniku ……………………..4,3:1 , iges =18:1
zapłon (wyprzedzenie)……………………4,5 mm przed gmp