Firma Tempo, znana również jako Vidal & Sohn Tempo-Werke GmbH powstała w 1924 roku ,to popularny niemiecki producent samochodów z siedzibą w Hamburgu . Firma została założona przez Oscara Vidal .Zakład produkował popularne samochody dostawcze takie jak Matador i Hanseat. Tempo produkowane również małe pojazdy wojskowych w latach 1930 i 1940.Firma często korzystała z podzespołów sprawdzonych w innych autach takich jak Land rover czy VW czy Austin.
W 1958 roku, Firodia Ltd, indyjski producent samochodów rozpoczyna produkcję samochodów trójkołowych Hanseat we współpracy z Tempo-Werke. Później wprowadzono czterokołowego Tempo Matador który był bardzo popularny w Indiach , gdzie służył jako auto transportowe . Czterokołowy Matador pozostawał w produkcji od 1949 do 1967 roku.
To auto z mordką małego psiaka wyprodukowano w niewielkiej ilości i robiły jako konie pociągowe dlatego nie przetrwało ich za wiele .Dlatego ich ceny to kosmos a może jeszcze dalej jak ten na OLD BUG http://www.oldbug.com/jarvtemp.htm
Pierwsza seria Matadora ta która nas najbardziej interesuje z 25 konnym silnikiem 1100 z VW powstała w latach 1949-1952 zakończyła się na 1362 sztukach .Jednym z najbardziej interesujących faktów na temat historii Tempo jest to, że firma była na najlepszej drodze do zdobycia rynku aut dostawczych w całej Europie, ale ktoś stanął na drodze. Ponieważ Volkswagen dostarczył silnik i skrzynie biegów do Matadora a sami produkowali małe ciężarówki tak więc w końcu liderzy w Volkswagenie zdali sobie sprawę, że pomagają konkurencji.Wynikiem czego w 1951 roku, wyciągnięto wtyczkę dla Tempo i odmówiono dostarczenia im silników ,torując tym samym drogę dla swojego wyrobu jakim był nowym Volkswagen Transporter.
Tempo został zmuszony do ponownego zaprojektowania ciężarówki, a następnie zdecydował się przejść na brytyjski 4-cylindrowy silnik chłodzony wodą Austin.
A Matador z silnikiem VW chłodzonym powietrzem umieszczonym z przodu jest chyba najbardziej poszukiwanym przez miłośników marki rarytasem .
W 1966 r., Tempo współpracuje z Hanomag AG a produkowane pojazdy są sprzedawane pod nazwą Hanomag, a od 1967 pojazdy były sprzedawane pod nazwą „Hanomag-Henschel”. W 1971 Hanomag-Henschel został zakupiony przez Daimler-Benz AG. I tak znikła marka Tempo.