Stare zdjęcia-Jaki to samochód ?

Foto pochodzi ze strony Wspominaj Bydgoszcz i przedstawia ulice Gdańską w 1957 r. Wtedy Al. 1 maja.A mnie interesuje co to za piękny samochodzik śmiga po ulicy ?

1461518_764838553541885_1770401228_n

Ten wpis został opublikowany w kategorii stare zdjęcia i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Stare zdjęcia-Jaki to samochód ?

  1. albin pisze:

    mmm cudo. tatra.

  2. Marcin pisze:

    W ciągu roku 1946 pod kierownictwem ing. Hojeckeho powstawał nowy samochód osobowy pod typowym oznaczeniem T 107. Nowością w porównaniu do T 97 i T 87 było ułożenie silnika, konstrukcja tylnego zawieszenia i sposób prowadzenia tylnych kół. Nowy boxer o czterech cylindrach i pojemności 1750 ccm był chłodzony wentylatorem. Karoseria pontonowa z wpustami powietrza koło tylnych bocznych okien. W porównaniu z T 97 nowy prototyp był większy i cięższy.Podczas prób pierwszego prototypu w grudniu 1946 okazało się, że wóz jest niestabilny z powodu niekontrolowanego prowadzenia tyłu podwozia, słabo przyspiesza (moc silnika tylko 40 k),a chłodzenie silnika i ogrzewanie wnętrza praktycznie nie działają. Drugi prototyp w marcu 1947 tylko potwierdził błędy konstrukcji. Taki samochód nie mógł zostać produkowany seryjnie. Dlatego wybrano 10 konstruktorów do przerobienia podwozia i silnika, a 5 pracowało nad karoserią. Przy pomocy wielu ludzi, zwłaszcza fachowców z najważniejszych dziedzin i niewiarygodnej ofiarności robotników został zbudowany następny prototyp T2- 107 pod koniec września 1947, po czym następne 4 prototypy na jesienny autosalon w Pradze, który odbywał się w dniach 18 do 28 października 1947.rototyp T2- 107 miał już formę T 600 z poziomymi światłami w błotnikach, mniejszą płetwą, wlotami powietrza na dachu nad silnikiem; przód z kratkami doprowadzał powietrze do chłodnicy oleju. Pojemność została zwiększona do 1952 ccm z mocą 52 k. Ważący 1200 kg samochód można było rozpędzić do 130 km/h, przy czym zużył około 11 l/100km. Na wystawie w Pradze jeszcze jako T2- 107 odniósł wyjątkowy sukces, po czym następował sukces handlowy. Wstępną cenę 130 000 Kcs podniesiono na 140 000 Kcs. Zamówienia przychodziły także z zagranicy. Organy państwowe naciskały na Tatrę, by jak najszybciej rozpocząć produkcję auta pod nazwą T 600 Tatraplan na skalę masową. Pierwszych prototypów nie wypróbowano jeszcze właściwie, ale postanowiono rozpocząć produkcję. Pierwszy wóz z serii wyjechał z fabryki 24.6.1948. Konstruktorzy mieli wielkie szczęście, że w roku 1948 wyprodukowano tylko 57 wozów. Wady zostawały usuwane na bieżąco. Zmieniono system chłodzenia silnika, posilono tylne zawieszenie, zainstalowano olejowe oczyszczacze powietrza, itd. Na przekór problemom w produkcji w czerwcu 1949 zaczęto eksportować Tatraplany. 60% samochodów wywieziono do 17 krajów. W roku 1950 z polecenia władz socjalistycznych całość produkcji została przeniesiona do fabryki Skody w Mladej Boleslavi, która wówczas była podrzędnym zakładem. W następnych dwu latach zostało tam wyprodukowanch 2100 Tatraplanów przy czym ich jakość nie nadawała się na eksport. W kraju T600 wykończyły niekompetentne posunięcia władz.

Możliwość komentowania jest wyłączona.