MAW

Najbardziej udanym produktem Magdeburger Armaturenwerkes (MAW) w byłej DDR był silnik doczepny , który został opracowany w różnych wersjach takich jak silnik pomocniczy dla rowerów oraz do łodzi(kajaków). Został zaprojektowany w 1955 przez Rudolfa Bauera i początkowo kosztował 485 marek, a następnie w 1956 roku 285 marek. Silnik był dostępny tylko jako wyposażenie dodatkowe i był dołączony  zaciskami na lewej tylnej części ramy  męskiej czy damskiej. Poprzez małe rozłączne sprzęgło i krótki łańcuch, siła jest przenoszona na tylne koło. Siły przenoszone  na tylne koło były mocniejsze od szprych i ich montaż  był możliwy tylko na wybranych rowerach. Zbiorniki  paliwa montowano pod siodełko, a dekompresor na kierownicy aby można w każdej chwili wyłączyć silnik. Prędkość maksymalna została oficjalnie podana, jak 35 km / h,chociaż użytkownicy twierdzą że  prędkości dochodzi do  50 kilometrów na godzinę .W latach 1956/57 był złotym czasem dla silników MAW które zostały wyparte przez motorowery  SIMSON SR1 , SR2 i skutery . Potem ten rodzaj napędu dość szybko zniknął z ulic. Od 1955 do roku 1961 wyprodukowano170 000 silników MAW. Na podstawie tego silnika pojawiły się również wózki inwalidzkie, mikro skuter i firmowy rower silnikowy.

Silnik………………………………………………dwusuwowy Otto,jednocylindrowy chłodzony powietrzem

skok tłoka………………………………………40,00 mm

średnica tłoka………………………………..39,8 mm

poj. skokowa………………………………….47,6 ccm

stopień sprężania…………………………..6,9;1/5,4;1

wyposażenie elektryczne……………….magdyno 6 V 3,1 Waat

gaźnik ……………………………………………gażnik pływakowy BVF-ifa DYSZE  fi 12 I 50 oraz iglica stożkowa w tłoczku dławikowym z 5 nacięciami do dokładnego ustawienia

pojemność zbiornika ……………………..2,3 litra

zużycie paliwa………………………………..1,5 litra na 100 km w zależności od terenu i sposobu jazdy więcej lub mniej

pokonywanie wzniesień ………………….9% bez pedałowania

moc…………………………………………………przy n=3600 obr/min ca 1 KM

przekazywanie mocy……………………….54 ogniwa na tylne koło

sprzęgło …………………………………………..pierścień rozporowy w kąpieli olejowej

pojemność skrzyni przekładniowej……25 ccm oleju silnikowego

swieca zapłonowa ……………………………izolator 175/14

przekładnia w silniku ……………………..4,3:1 ,  iges =18:1

zapłon (wyprzedzenie)……………………4,5 mm przed gmp

 

 

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Stare rowery i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.